[spb_row wrap_type=”content-width” parallax_image_height=”content-height” parallax_image_movement=”fixed” parallax_image_speed=”0.5″ bg_video_loop=”yes” parallax_video_height=”window-height” parallax_video_overlay=”none” row_overlay_opacity=”0″ vertical_center=”true” width=”1/1″ el_position=”first last”] [spb_column width=”1/2″ el_position=”first”] [spb_text_block animation=”none” animation_delay=”0″ padding_vertical=”0″ padding_horizontal=”0″ width=”1/1″ el_position=”first last”]

Waarom Google Analytics gebruiken?

Patronen en problemen ontdekken
Google analytics wordt gebruikt om je bezoekers beter te begrijpen en zonder dat je ze spreekt toch waardevolle informatie te verkrijgen over het gedrag van je bezoekers op de website. De reden van bepaalde acties is vaak moeilijker te achterhalen maar patronen in het gedrag van je bezoekers geeft wel al vaak de problemen weer.

Raporteren
Ten tweede is Google Analytics uitermate geschikt om rapportages te maken en resultaten (buiten aantal telefoontjes, emails en bestellingen) te kunnen volgen.

Forecasting (Voorspellen)
Als laatste; wat voor de eigenaar van de website vaak niet zichtbaar is kan je met gegevens van Google Analytics vaak van tevoren al voorspellen doordat zich een bepaalde trend inzet.

Concreet haal je onder andere deze informatie uit Google Analytics:

  1. Kom erachter wie je online doelgroep is. (Conversie, Inkoopbeleid producten)
  2. Welke producten/artikelen/pagina’s worden het best bekeken
  3. Komen de mensen ook via deze pagina’s binnen?
  4. Bezoeken mensen de belangrijke pagina’s voordat ze weggaan? (Contactformulieren, Winkelwagen, etc)
  5. Wanneer is je site het drukst bezocht (in welk uur op de dag of maand in het jaar?) (Hosting, Emailcampagnes)

 

[/spb_text_block] [/spb_column] [spb_column width=”1/2″ el_position=”last”] [/spb_column] [/spb_row]